CJ Iași se încinge cu cinci centuri, iar prioritatea zero este drumul ce ar urma să ocolească Podu Iloaiei

Este vorba de variantele ocolitoare sau de legătură de pe drumuri naționale din județ. Asociația Iași Infrastructură se va ocupa de ele, însă, pentru moment, Bucureștiul încă nu are documentația gata pentru toate proiectele.

Consiliul Județean a parafat preluarea de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a cinci obiective majore în domeniu. Președintele Costel Alexe le-a enumerat într-o primă conferință de presă din acest an:

  1. Centura de la Podu Iloaiei,

2-3. Varianta de ocolire a municipiului Iași: Uricani-Cicoarei, la care se adaugă în continuarea ei drumul de legătură A8-Lețcani Vest-Uricani, Centura Iaşi-Est cu breteaua A8-Aeroportul Internațional Iași-SRU-bd. C.A. Rosetti,

  1. Varianta de Ocolire Hȃrlău.

Toate aceste proiecte urmează să fie realizate prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Iași Infrastructură, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor.

Prioritatea 0 este Centura Podu Iloaiei, cu o lungime de aproximativ 4,3 km și un cost estimat de 12 milioane de euro, a subliniat șeful CJ. Totuși, proiectul este de prea mult timp în faza realizării studiului de fezabilitate și Costel Alexe a pus acest lucru pe seama unei implicări slabe a Regionalei ieșene de drumuri naționale.

Costel Alexe vede centura de la Podu Iloaiei în șantier în 2026

Șeful CJ a ezitat asupra unui orizont de timp privind realizarea practică a acestei mult așteptate variante ocolitoare. El a oferit în schimb un calcul, pornind de la ipoteza primirii efective a documentației de proiect în termen de o lună: „Anul acesta am putea scoate la licitație proiectarea și execuția, iar 2026 ne-ar găsi în situația în care lucrările ar începe pentru Centura Podu Iloaiei și pentru varianta capăt Dacia-Uricani”.

Costel Alexe a reproșat celor de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri că nu au finalizat documentația – auditul de siguranță rutieră, parte a studiului de fezabilitate. Același reproș a fost formulat pentru varianta de trafic ușor Uricani-Cicoarei.

La sfârșitul anului trecut, directorul DRDP, Ovidiu Laicu, ne spunea că aceste proiecte nu mai sunt la Iași, ci la București, la CNAIR. Însă președintele CJ a susținut că Regionala ieșeană încă mai are de lucru și că, „dacă documentația ar fi fost gata, am fi parcurs și protocolul de predare-primire” pentru cele două tronsoane de drum.

(…)

Al cincilea proiect care va intra ADI Iași Infrastructură va prelua și realizarea studiului de fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Hȃrlău. Traseul va avea o lungime de 5,2 kilometri, iar costul total este de aproximativ 17,8 milioane de euro.

De îndată ce vor fi finalizate documentațiile, vom prelua aceste proiecte de la CNAIR pentru a începe procedurile de licitație pentru proiectare și execuție. Avem, astfel, toate premisele pentru ca anul acesta să putem desfășura licitațiile și să atribuim contractele”, a conchis președintele Consiliului Județean, Costel Alexe.

Articolul complet pe Ziarul de Iasi

Articolul CJ Iași se încinge cu cinci centuri, iar prioritatea zero este drumul ce ar urma să ocolească Podu Iloaiei apare prima dată în BIT24.RO.



* BITTV.INFO *

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *