Potrivit legilor în vigoare, consumatorii au dreptul să returneze aproape orice produs pe care îl achiziționează, online sau fizic dintr-un magazin, în termen de până la 14 zile, fără să fie nevoiți să își justifice decizia. Însă, este important de știut că pentru fiecare retur există reguli pe care atât vânzătorul, cât și cumpărătorul trebuie să le respecte.
Paul Anghel, Directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a declarat pentru Digi24 ce înseamnă dreptul de retur pentru produsele compărate online sau din magazine. În goana după cumpărături, mai ales în perioada marilor reduceri din an, românii obișnuiesc să cumpere mai multe produse, prin comenzi online sau din magazinele aflate în centrele comerciale, fără să verifice dacă starea lor este una bună ori dacă au cu adevărat nevoie de aceste lucruri.
Ulterior, apare nevoia de a returna unele dintre produsele cumpărate. Oamenii trebuie să știe că au drept de retur, însă în anumite condiții. Explicațiile, pe larg, oferite de Paul Anghel, Director General – Direcția Generală Control și Supraveghere Piață și Armonizare Europeană (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, ANPC).
* BITTV.INFO *