Consumatorii care primesc facturi la electricitate şi gaze, pe care le considera exagerate, trebuie sa stie ca pot face o plangere, in prima faza, furnizorului in cauza, dar si la Agenția națională pentru Protecția Consumatorului – ANPC.
Deputatul Sorin Nacuta, invitat joi in cadrul emisiunii Pulsul zilei difuzata de BIT TV, a discutat pe marginea acestui subiect si a oferit cateva sfaturi pascanenilor despre cum pot proceda in cazul in care se trezesc cu facturi imense. Astfel, el propune varianta de a plati procentual factura, la acelasi cuantum ca in anul trecut, urmand ca ulterior sa fie reglate diferentele de plata.
Precizam ca in contextul cresterii facturilor, în ultima săptămână au fost controlaţi 37 de furnizori de energie electrică şi gaze, iar situatii de majorari spectaculoase au aparut doar la cativa operatori care au emis facturi pe luna noiembrie fără a aplica plafonarea sau compensarea preţurilor.
Cazurile sunt in prezent cercetate de institutiile statului, iar sancţiunile aplicate furnizorilor care încalcă legea pot consta in avertismente, dar si amenzi care ajung pana la 50.000 de lei.
Tot confrom deputatului, subiectul urmează să fie discutat în viitoarea sesiune parlamentară. Se doreste astfel un cadrul legislativ imbunatatit, astfel incat subventiile si platfonarile care sunt acordate pentru consumatori sa aiba caracter permanent, pana la stabilizarea pietii.
* BITTV.INFO *