Tronsonul Focșani-Roman are încă de astă-primăvară indicatorii tehnico-economici adoptați prin hotărâre de guvern, însă licitația pentru contractul de lucrări de modernizare nu a fost lansată nici până acum.
Acordul de mediu obținut zilele trecute în proiectul reabilitării liniei de cale ferată Roman-Iași-Frontieră este doar un pas în completarea documentației tehnice. Amintim că Agenția pentru Protecția Mediului Iași a emis acordul cu o săptămână în urmă. Avizul va completa studiul de fezabilitate, iar proiectul va urma în continuare aceiași pași pe care i-a avut de făcut și proiectul Autostrăzii Unirii: avizul comisiilor tehnico-economice de la Ministerul Transporturilor apoi interministerială, după care trebuie adoptată hotărârea de guvern care „să bată în cuie” indicatorii din proiect (cost, condiții de construire, durata contractului și a perioadei de garanție etc.).
CITIȚI ȘI: VIDEO: Trecerile la nivel la ieșirile din Iași sunt „varză“ de ani buni. De ce nu le pasă!
Proiectul vizează reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Roman-Pașcani-Iași-Ungheni, respectiv pe o distanță de circa 140 km. Îmbunătățirea infrastructurii și a sistemului feroviar va avea ca efect creșterea vitezei maxime de traseu la 160 km/h. Totodată, va fi construită o a treia linie între Iași și Lețcani, în lungime de 9 km, pentru accesul la trenul metropolitan. Beneficiarul proiectului este Compania Națională de Căi Ferate „CFR“ S.A. București.
Articolul Calea ferată Roman-Paşcani-Iaşi: acord de mediu este, dar bani nu sunt apare prima dată în BIT24.RO – ȘTIRI SI PUBLICITATE DIN JUDEȚUL IAȘI.
* BITTV.INFO *