Mai mult de jumătate din elevii români trec prin “stări emoţionale negative asociate cu mediul şcolar”, iar peste 80% au fost martori la cazuri de bullying, relevă un raport publicat de organizația Salvați Copiii România.
Raportul evidențiază o criză educațională profundă în sistemul de învățământ din România, în care un sfert din elevii de liceu nu mai merg la școală, iar doi din cinci nu reușesc să ia Evaluarea Națională.
Studiul realizat de Organizaţia Salvați Copiii cu privire la incidenţa violenţei împotriva copiilor arată ”o pondere îngrijorătoare a stărilor emoţionale negative asociate cu mediul şcolar”. 19% dintre copii spun că se simt emoţionaţi, 13% timizi, 12% sunt nesiguri, iar 10% afirmă că se simt încordaţi la şcoală.
Cu alte cuvinte, 54 la sută din elevi se simt intimidați sau abuzați emoțional de sistemul școlar, relevă studiul Salvați Copiii.
Starea de încordare creşte odată cu vârsta copiilor, de la un nivel de doar 6% în cazul şcolarilor mici, la 8% în cazul celor din clasele V-VIII şi atinge 16% în cazul adolescenţilor.
Un fenomen care afectează starea de bine a copiilor la şcoală este bullyingul, 82% dintre elevi declarând că au fost martori ai situaţiilor de bullying în şcoala unde învaţă, iar 28% dintre respondenţi afirmând că au asistat cu frecvenţă ridicată (des şi foarte des) la astfel de situaţii.
Salvați Copiii atrage atenția că lipsa investițiilor în educație, în special în zonele rurale și sărace, contribuie la marginalizarea copiilor și la perpetuarea unui ciclu al sărăciei.
Organizația solicită modernizarea infrastructurii școlare, extinderea programelor de tip „Școală după școală” și îmbunătățirea accesului la resurse educaționale, pentru a reduce decalajele și a asigura șanse egale pentru toți elevii.
* BITTV.INFO *