Elevii din România, indecişi cu privire la propriul viitor. Cum ajung tinerii să activeze în domenii complet diferite specializării alese

Doar unul din trei absolvenţi din România ajunge să lucreze în domeniul pe care l-a studiat în şcoală sau în facultate. Pe majoritatea dintre ei, activităţile extraşcolare din timpul liceului îi ajută mai mult să se orienteze profesional. Cluburile de dezbatere, robotică şi atelierele de teatru sunt cele mai populare printre elevi. Urmăriţi un nou reportaj despre Generaţia sub presiune.

Valentina e în clasa a unsprezecea şi merge la clubul de dezbateri al Colegiului “Gheorghe Lazăr” din Bucureşti. Învaţă la profilul matematică informatică, dar şi-a descoperit vocaţia în alt domeniu.

Valentina: Am mers la mate-info că este o stigmă ca de la mate-info poţi să faci orice… M-am chinuit vreun an să mă gândesc că vreau să dau la Politehnică sau la Medicină, şi după am realizat că nu e de mine şi întotdeauna am avut în spatele gândirii psihologia, psihologia, la un moment dat doar am acceptat că nu trebuie să mă conformez profilului meu de la liceu. 

Mulţi nu descoperă exact ce îşi doresc sau la ce sunt buni în limitele programei şcolare. Aşa că, după ore, încearcă numeroase ateliere extraşcolare pentru a-şi filtra pasiunile şi a-şi găsi drumul în viaţă.

Studiile arată că peste jumătate dintre elevi îşi doresc ca lecţiile să fie predate într-un mod mai interactiv, iar 40 la sută vor mai mult activităţi extraşcolare sau cursuri ţinute de oameni din piaţa muncii care să le vorbească din experienţă. 38 la sută dintre elevi speră ca profesorii să comunice mai bine cu tinerii la clasă. Şi multe cadre didactice sunt deschise la schimbare.

continuarea pe observator



* BITTV.INFO *

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *