Șoferii din România care nu sunt atenți în momentul în care își parchează mașinile pe spațiile pietonale ar putea scoate din buzunar sume importante de bani.
Conform unei propuneri legislative adoptate pe 15 octombrie în Senat, cetățenii care își lasă mașinile pe trotuar, fără a lăsa un metru liber pentru pietoni, riscă amenzi uriașe. Sumele ar putea ajunge la câteva de mii de lei.
Amenzi mari pentru șoferii care parchează pe trotuar. Propunerea legislativă, adoptată de Senat
Potrivit publicației Alba24, propunerea legislativă privind modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat la sfârșitul lunii iunie.
”Nerespectarea interdicției privind ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, atunci când nu este asigurată lățimea minimă de cel puțin 1 metru a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor”, prevede textul propunerii legislative.
Ulterior, vineri, 15 octombrie, acest act ar fi fost adoptat în mod tacit în Senat. După intrarea în vigoare, șoferii care vor încălca aceste reguli vor primi de la 9 la 20 de puncte-amendă și 6 puncte de penalizare.
Clasele de sancțiuni sunt:
- clasa I: 2/3 puncte-amendă;
- clasa a II-a: 4/5 puncte-amendă;
- clasa a III-a: 6 -8 puncte-amendă;
- clasa a IV-a: 9 – 20 de puncte-amendă;
- clasa a V-a: 21- 100 de puncte-amendă.
Conform legii, un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Prin excepție însă, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, un punct-amendă are valoarea de 145 lei.
Asta înseamnă că șoferii care nu vor lăsa un metru liber pentru pietoni ar putea primi o amendă cuprinsă între 1.305 lei și 2.900 de lei.
Cum explică aleșii această inițiativă legislativă
Sursa citată mai notează că inițiatorii acestei propuneri sunt un grup de parlamentari de la PNL și USR, printre care și deputatul de Alba, Florin Roman, cel care luni a fost ales președinte interimar la Camera Deputaților.
”În ultimii ani, România a cunoscut o creștere accelerată a fenomenului urbanizării. Acest lucru determină în multe cazuri găsirea unor soluții „informale” pentru parcare, în fapt de-a dreptul ilegale/abuzive, vehiculele fiind parcate pe trotuare, piste pentru bicicliști, pe spații verzi etc.
Acest aspect creează dificultăți pietonilor, bicicliștilor și altor utilizatori ai drumurilor și trotuarelor, și în acelagi timp accentuează și problemele legate de trafic”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.
Pentru ca această propunre legislativă să intre în vigoare, trebuie adoptată de Camera Deputaţilor, promulgată de şeful statului şi apoi publicată în Monitorul Oficial.
sursa fanatik
* BITTV.INFO *